torsdag, april 29, 2010

Svensk, svenskare, svenskast

Jag borjade idag tanka pa vad jag saknar mest med Sverige. Och sa klart kom ord som min familj, mina vanner och stugan upp i mitt huvud. Men sen kom jag och tanka pa mindre saker, men som ofta kan gora stor skillnad. Jag kom och tanka pa Sune, och Bert... och pa underbara Dunderklumpen och sallskapsresan. Och sa klart sa kan jag kopa dessa filmer och titta pa dem har.. med det ar inte samma sak. For det forsta forstar ingen har svenska. Och for det andra tror jag inte de skulle uppskatta Sune, Bert och dunderklumpen pa samma satt som vi Svenskar gor. Sa klart jag ju titta pa filmerna sjalv. Men jag vet att jag skulle bli sa uppslukad att jag inte skulle kunna sluta tanka pa dem efter. Och vem ska jag da prata med? Nar jag kommer hem i sommar ska jag minsa titta pa svensk film tills jag jag storknar. filmerna far vanta, Men om tva veckor jag ska aka pa Ikea och ata kottbullar med Lingonsylt. Inte lika Svenskt som min mosters Pallt, men det far duga for tillfallet. Pallten och filmern far vanta.

Inga kommentarer: