onsdag, mars 24, 2010

stress; vad ar meningen?

mamma tyckte att jag skulle skriva nagra rader. Hon tyckte att det verkade som att jag fallit tillbaka i gamla vanor och klok som hon ar var jag tvungen att en en gang be om ursakt for mig daliga uppdatering. Ibland blir bara livet for stressigt, eller stressar vi over saker som vi egentligen inte behover stressa over. jag har forsokt att komma pa saker som jag stressar over som jag inte behover stressa over, och sa klart borjade jag tanka pa kara bloggen. Nar jag inte bloggar, stressar jag over att jag inte bloggar, men nar jag sen bestammar mig for att blogga, stressar jag over att blogging egentligen inte ar ett maste, och jag kunde egentligen spendera min tid gora saker som ar viktigare. utfora nagra av mina masten. Men sa kom jag och tanka pa det, jag sa jag forsokte komma pa saker som jag stressar over , men som jag egentligen inte behovde stressa over. Men vad ar saker som jag maste stressa over, finns det saker man maste stressa over? maste jag stressa for att fa saker gjorda? svaret pa den fragan kanske verkar sjalvklart; ingen behover ju stressa. men svaret pa fragan ar ocksa lattare sagt den gjort. stress gor inte annat an hindrar dig fran att tanka pa det du egentligen borde tanka pa och ger dig huvudverk. pa tal om huvudverk sa har min migran kommit tillbaka, och inte lite heller. de senaste dagarna, konstant migran, inte roligt och jag fortatter leta en losning. Stress kanske? Axel kanske? jag fortsatter att leta monster.

Inga kommentarer: