lördag, januari 02, 2010

nytt ar, gamla nyheter

ett nytt ar och nya mojligheter. forvantningar och tillfalligheter. Jag skriver loften som jag inte kommer halla och planerar for ett perfekt ar. Samma gamla visa... som sa manga ganger forut lovar jag att jag ska skriva har oftare. jag har inget svenskt tangentbord men jag tror det kommer funka bra anda. Jag vet inte om det ar ett lofte som kommer hallas men jag ska verkligen forsoka. Mycket har hant sen jag senast skrev. Pappa och Maria akte idag. efter en vecka men familjen kanns det konstigt att ha mitt rum for mig sjalv. efter ett ar utan att traffa dem kanns en vecka kort. Men nu ar det bara ett halv ar tills jag far traffa dom igen. Hmm... vad mer har hant sen jag skrev? axlarna mar bra. var och tranade i florida en vecka over julen. Skont med lite varme for Alabama ar inte att lita pa just nu. inte -25 som hemma men nollgrader pa natterna kanns kallt nar man ar van vid +30. Som sagt, ingen sommarvarme men det kommer val. Varat Amerikanska fotbollslag ska spela national championship game nasta vecka. Kanske inte verkar sa coolt, men om man ar insatt i college football forstar man hur stort det ar. Jag sager inte att jag ar ett Amerikansk fotbolls fan men lite mer intresserad har man blivit. Och vinst fotbollslaget betyder mer utrustning och pengar till simlaget sa...
forovrigt har jag traffat en pojke. En Amerikan... han ar mycket trevlig... det ar allt jag tanker saga om det.
jag saknar Sverige men med en vecka med svenska manniskor tror jag jag ska klara mig till sommaren
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att axlarna fungerar.