tisdag, januari 05, 2010

det ar viktigare att gora ratt saker....

jag har borjat lyssna pa sommar i P1 igen. Min kara van Marie-Louise paminde mig om hur hur bra det ar och jag gick genast in och laddade hem nya Podcasts. foretagsledaren Michael Treshhow pratade i sitt bonus material om Ledarskap och sa sa har:

"Det ar viktigare att man gor ratt saker an att man gor saker ratt. "

nar jag forst horde citatet tankte jag att det stammer ju inte. Varje dag pratar mina coacher hur viktigt det ar att gor saker ratt, utan fusk och slarv. Vi maste fokucera pa sma saker for att na vara mal. och det har ratt; det ar viktigt att vi gor saker pa ratt satt. Men det kanske ar viktigare att ifragasatta vad det ar vi egentligen gor. For vad spelar det for roll om vi gor saker ratt om vi gor fel saker?
Det borjar narma sig SECs. Var stora tavling. 6 veckor tills det ar dags att simma fort kanske later lange, men nar det kommer till forberedelser och laddning ar kort tid att gora sig redo. Det borjar narma sig och jag kanner mig allt ifran redo. Axlarna mar battre men jag kan fortfarande inte gora vad jag kanner att jag behover for att vara redo om 6 veckor. Jag vet att det bara ar att gilla laget, gora det basta av situationen, men det ar svart att inte kanna sig nervos. Jag forvantar mig antagligen mer an jag borde men det ar svart att inte stalla hoga krav pa migsjalv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Ida

Kul att läsa det du skriver, det var kul att träffa dig och din pojkvän. Hoppas du hinner förbereda dig inför tävlingen, men tänk långsiktigt, så småningom kommer du att kunna göra det du vill!
Fint kort på mig och Maria. Hälsa "grabben".

Alabama Dad!