torsdag, november 01, 2012

Lite sånt

Jag känner för att skriva. Men jag vet inte riktigt vad jag vill skiva om. Kanske borde berätta om vad som har hänt sen sist. Men jag vet inte om jag vill prata om. Kanske borde diskutera politik i USA för det är ju  på världsagendan, eller varför inte Sandy. Men Sandy känns, tro det eller ej inte speciellt aktuellt för mig. Ja visst har det blåsigt en del, men för en gångs skull var stormen inte i södern utan i Norr. Men det är klart, hemma i Sverige har vi inte sånt där busväder. 
Jag kanske borde skriva om förändring. För det känns som att det senaste året har varit en förändring efter en annan. Fast det skrev jag väl om förra gången. Sen sist jag skrev har jag börjat ett jobb, slutat ett jobb och flyttat till en ny lägenhet. Ytterligare förändringar, men för första gången på länge känns det faktiskt bra. Vårt nya ställe är inne i stan och det finns till och med trottoarer och bussar som går titt som tätt. Det börjar kännas som ett hem. Det är inte hemma. Men det känns som ett hem. Jag har tänkt att ta bilder men det blir nog en annan gång. 


Dagens citat:

You are not a human doing. You are a human being. 

so long 

Inga kommentarer: