onsdag, september 29, 2010

klaga, vad hjalper det?

Livet handlar inte om tur eller otur. Livet ar inte en dans pa rosor. Livet ar tuft, jobbigt, svart. Men samtidigt en utmaning. Det gar inte att ga genom livet och forvanta sig att allt ska ga som en dans. For da blir man besviken. Att bli besviken pa situationer och fraga sig : varfor just mig? det ar att tycka synd om sig sjalv. Jag vet att ibland far man tycka synd om sig sjalv. Ibland far man tycka att livet ar skit. Men det mesta gar over, och det mesta spelar ofta inte san stor roll. det hjalper varken dig eller nagon annan att klaga over nagonting. Saker hander, ibland utan anledning. och sa star vi dar, mitt i situation. Och det anda vi kan gora ar att gilla laget.

tycker inte synd om mig, for jag tycker inte synd om mig sjalv.

Inga kommentarer: