onsdag, september 15, 2010

Irriterad

jag har varit irritrerad pa senaste tiden. Pa Sma saker, personer, mig sjalv... Jag kommer ofta pa mig sjalv med en intarn disskution dar jag konfronterar nagon jag ar arg pa. Utifall att de skulle konfrontera mig forst det vill saga. For jag skulle aldrig blir sa illiterad att jag personligen skulle inleda en konfrontation. Det ar helt utanfor min karraktar. men de konflikter jag sa manga ganger tranat pa i mitt huvud hander aldrig. Ingen konfronterar mig, och alla mina genrep resulterar bara i att jag forlorat tid dar jag kunde att kommit pa andra saker.. kanske en uppfinning, eller nagot annat smart. for att tanka pa personer jag ar irriterad pa ar langt ifran smart. Det ar raka motsatsen. Korkat. Jag vet vad min mamma skulle saga " det ar val onodigt att slosa energi pa det dar". Och det har hon sa ratt i. Jag vet och andra sidan att jag paverkas mycket av personer omkring mig. Det blir som att man kommer in i ett tank dar, istallet for att vara tyst sa kommer man pa nagot att klaga over. Istallet for att ta tag i sina egna problem fokuserar man pa hur andras storiga beteenden. Sa vad ar da lardomen? kanske verkar sjalvklart, sluta irritera mig pa saker och personer. Men hur ? och for att lista ut det problemet har jag vant mig till min kara mental bok-bands coach Lars-Erik Unesthal. Han rekomenderar att andvanda sig av tanke stopp. Varje gang en negativ tanke kommer till oss, ska vi stoppa tanke och byta ut den mot en positiv tanke. Det ar svart, jag har forsokt forut. Men det tals att provas igen, for jag behover spara sa mycket energi som mojligt till viktigare, roligare saker. Kanske en uppfinning.

Inga kommentarer: