lördag, januari 03, 2009

Lena Endre - Sommar i P1

Som ni kanske redan vet har jag på senaste tiden varit på gränsen till bestatt av Sommar i P1. Eftersom jag missade varje vecka i somras har jag tagit igen det nu i vinter via Podradio i min iPod. En sommarpatare som förgyllde min vardag senast var Lena Endre. Många kloka ord och pricken över i:et var när hon beskrev religion.

"Religionen har ingenting med mänskligheten att göra. Den är en parasit på vår oro att dö. Fria fördömer vi inte alla." - Lena Endre

Jag har aldrig förr stött på ord som bättre beskriver mina känslor när det kommer till religion, och Lena Endre är nu mera en av mina favoritskådespelare. Missförstå mig rätt, jag respekterar religion och folk som väljer den vägen, men tror bara inte att det är den rätta vägen för mig.

2009- Exceptionally good - and lycky - year

Inga kommentarer: