måndag, november 10, 2008

Im sick of this shit

i helgen var det första gången för mig i Louisiana. Vi simmade LSU och New Orleans två dagar i rad. I helgen var också första gången jag har blivit rikigt laddad inför en lagkapp. Och då menar jag RIKTIGT laddad. Vi låg under och för att vinna tävlingen var vi tvungen att komma två i lagkappen, 4x100 fritt. Han satte mig på sista sträckan och innan vi gick upp för att starta kom kommentaren: - Im expecting a huge swim from you Ida! Så klart var jag nervös men de orden gjorde mig också grymt laddad. Bakom pallen kom Maggie fram till mig och i mitt ansikte sa hon: Im sick of this shit, Youre better than this! Aldrig förut har jag haft så mycket adrenalin. Jag kommer inte ihåg så mycket av loppet förutom att sista 25an gjorde riktigt ont. Så gärna som jag vill kunna säga att den här berättelse ska ha ett sago-slut så vore det en lögn. jag simmade fort men inte tillräkligt fort. Vi kom trea, Tävlingen slutade oavgjort, men det kändes som en förlust. Trots att besvikelsen var stor så var upplevelse större. Jag lämnade tävlingen mer förbannad, men också hungrigare på mer sånna upplevelser och utmaningar. Hungrigare på att vinna, och nästa gång är det min tur att vara först. för I am sick of this shit, och I am better than this.!

Inga kommentarer: