fredag, maj 21, 2010

titta framat

Jag har en ny strategi. Jag har varit lite depp pa slutet. Med axel och nacken har det varit svart att hitta positiva saker nar det kommer till simningen. Jag har aldrig velat ge upp men manga ganger har det varit svart att se att nagon framgang med tankte pa att jag har gatt igenom. Sa haromdagen, eller haromnatten rattare sagt, nar jag inte kunde sova, borjade jag lyssna pa min mentala traning med Lars-Erik Unestal. For det mesta nar jag borjar lyssna tar det inte lange innan jag somnar men den har natten lyssnade jag riktigt. Han pratade om att titta tillbaka pa det forflutna med humor, och fokucera pa framtiden och vad framtiden har att erbjuda. Det kanske inte later som nagra mirakel ord men det fick mig att andra installning. Folk fragar ofta om mina operationer och nar jag berattar tycker det synd om mig. Jag tanker ofta pa mina operationer, pa mycket jag har gatt igenom. Men nar han pratade om att forst titta tillbaka med humor men sedan fokucera pa framtiden slog det mig. Det ar det jag maste gora. Fokucera pa framtiden och inte tanka pa vad jag har gatt igenom. For vad ar det for mening med att tanka pa det forflutna om allt det gor ar att framkalla negativa kanslor? Det finns ingenting jag kan gora at det nu, och det ar ingen mening men att framkalla negativa kanslor.
sa fran och med nu, inget mer prat om tidigare negativa handelser. punkt slut.

Inga kommentarer: